Informacja z wykonania wniosków polustracyjnych za lata 2011-2013

Drukuj

INFORMACJA Z WYKONANIA WNIOSKÓW POLUSTRACYJNYCH

WYNIKAJĄCYCH Z PRZEPROWADZONEJ LUSTRACJI

ZA LATA  2011 – 2013

 


Treść wniosku - druk pochyły

Realizacja wniosku - druk wytłuszczony
 

  1.    Dokonać zmian w Statucie Spółdzielni
W zapisach §14, §134 ust. 3 i §39 pkt. 5 wskazanych w protokole lustracji
    Zrealizowany
Wnioskowane zmiany zostały uchwalone przez Walne Zgromadzenie w dniu 26.06.2015r. i zarejestrowane w KRS dnia 16.10.2015r.

 2.    Unormować zasady wynagradzania członków Zarządu uwzględniając uwagi zawarte w protokole lustracji ( na str. 24 i 25)
        zrealizowany


 3.    Uchwały Rady Nadzorczej podejmować zgodnie z unormowaniami statutowymi oraz Regulaminem Rady ( dot. Uchwał nr. 17/2013, 24/2013 i 31/2013)   
         zrealizowany


 4.    Plany pracy Komisji Rady Nadzorczej opracowywać w korelacji z planami Rady Nadzorczej. Prace Komisji – tematyka posiedzeń – winny wynikać z planowanych posiedzeń Rady Nadzorczej, dla którego to organu Komisje mają charakter pomocniczy, co wynika z Regulaminu Rady Nadzorczej - §4 pkt.5.
Wnioski, uwagi i opinie kierowane do Zarządu Spółdzielni winna dokonywać Rada Nadzorcza, a nie jej Komisje (Regulamin Rady Nadzorczej).   
     zrealizowany


  5.    Wynagrodzenia członków Rady Nadzorczej za udział w posiedzeniach wypłacać zgodnie z art. 82 ust. 1 ustawy o s.m. oraz § 44 Statutu Spółdzielni.                  zrealizowany

 6.    Z uwagi na zakończoną 3-letnią kadencję Rad Nieruchomości dokonać nowych wyborów tego organu statutowego spośród członków Spółdzielni w trybie głosowania tajnego zgodnie z § 25 ust.1 i 2 Statutu. Realizować zadania określone w § 54 B oraz § 4 Regulaminu Rad Nieruchomości.
    zrealizowany


 7.    Dokonywać rozliczenia różnic zużycia wody pomiędzy wskazaniami wodomierza głównego, a wodomierzami indywidualnymi bezpośrednio z mieszkańcami.
    Z uwagi na występujące  różnice w zużyciach wykazywanych przez wodomierze lokalowe, a wodomierze główne w skali roku Zarząd zintensyfikuje działania w zakresie  realizowania odczytów z wodomierzy lokalowych (m.in. kontrola prawidłowości odczytów, czas i jednoczesność dokonania odczytów, sprawność  i klasy dokładności urządzeń, poprawność montażu, stan techniczny instalacji).Zarząd planuje zwiększenie częstotliwości realizowania odczytów kontrolnych wodomierzy lokalowych oraz starania o zakup przyrządu do radiowego odczytu stanów wodomierzy i przeszkolenie pracowników

 8.  Dokonywać rozliczenia kosztów ogólnych na podstawie zatwierdzonych regulaminów.

    Koszty ogólne Spółdzielni rozliczane są zgodnie z regulaminem obowiązującym do dnia 28.04.2013r. Uchwałą nr 14/2013 z dnia 29.04.2013r. zapisano w §10, że narzut kosztów ogólnych Spółdzielni zatwierdzany jest w rocznym planie finansowym.

 9.    Właściwe formułowanie treści uchwał eliminując nieprawidłowości opisane w protokole z lustracji.
    zrealizowany


10.    Rozważyć podjęcie działań zmierzających do zaniechania stosowania współczynników korygujących opłaty eksploatacyjne za lokale mieszkalne.
    Zarząd przygotuje projekt uchwały zmian w statucie - §130 pkt. 4 , dotyczący zaniechania stosowania współczynników korygujących opłaty eksploatacyjne za lokale mieszkalne, który będzie przedmiotem obrad Walnego Zgromadzenia w roku 2016.



11.    Podejmować różnorodne działania windykacyjne, których celem będzie maksymalne zdyscyplinowanie mieszkańców i użytkowników lokali do terminowego wnoszenia opłat.
    Zarząd realizuje działania windykacyjne w formie wezwań do zapłaty, przedsądowych wezwań do zapłaty, kierowania pozwów o nakaz zapłaty, kierowanie na drogę egzekucji komorniczej.Zarząd opracował „ Instrukcję Windykacyjną” zatwierdzoną Uchwałą Nr 19/23/2015 w dniu 06.11.2015r.